טיפול בנפגעי חרדה מצריך ידע ומקצועיות אשר שומרים על נפשו של המטופל ויוצרים תהליך משותף בו המטרות והיעדים משותפים וברורים לכולם. הדרך בה המטופל נפתח ומשתף את מחשבותיו היא ברוב המקרים איננה ורבלית ובטח כאשר מדובר על נוער וילדים.
בסדנא הטיפולית המשולבת ציור וכלבנות, ננקטת גישה חדשנית וייחודית שבה מעורבים ההורים, הילד, העו"ס הקהילתית והמדרכים המנוסים של חברת דוג טאצ'. אנו מאמינים כי שילוב מקצועי ונכון – יכול להביא לתוצאות נהדרות.
מטרות הסדנא
- מיפוי וקביעת מטרות משותפות – עבודה משותפת עם ההורים והילד להגדרת היעדים האישיים בסדנא.
- שיתוף והכלה – יצירת ממשקי טיפול עם הילד והכלב המאפשרים השתחררות.
- סדנא משותפת / יעדים אישיים – עבודת צוות עם תוכנית עבודה אישית לכל משתתף.
- משמעת ואחריות – נאה דורש – נאה מקיים, יצירת מסגרת טיפולית וחוויתית
- תקשורת משותפת– למידה השפה הכלבית (שפת גוף, טון דיבור וכד'…) – למידה לשתף את המחשבות שלך עם הקבוצה.
תהליך הסדנא
מנהלת התוכנית הקהילתית (עו"ס) בוחרת קבוצה של עד 8 ילדים לסדנא הטיפולית.
ההורים ממלאים שאלון קצר ובפגישה הראשונה המטופלים עוברים בחצי שעה הראשונה סשן של ציור (ע"פ אסוציאציה)
בתום השיעור הראשון – המאלף מגיע עם הלהקה לתצוגה חוויתית.
החל מהמפגש השני ועד ה-6 , הקבוצה מקבלת כלבים ועוברת תהליך משותף בו הכלבים המשודכים לילדים מותאמים ע"ב הצרכים האישים של כל מטופל.
במפגש ה-7 יתקיים סשן ציור נוסף וכך גם במפגש האחרון ה-12.
.בסיום הפרויקט בני הנוער והכלבים יעשו תצוגת אילוף ויקבלו תעודת "מאלף צעיר".
הסדנא הינה בסיסית לקורסי המשך המשלבים מיומנויות אילוף גבוהות יותר.
- במהלך הסדנא העו"ס הקהילתית תקבל דיווחים שוטפים על מהלך הסדנא, תחלוק את המידע יחד עם אנשי הצוות ותשתף את ההורים בתהליך -הן על ההתקדמות \ שיפור \נסיגה וכן על האפשרויות להמשיך את הסדנא בצורה אישית או אימוץ הכלב מהפעילות.
קהל היעד
- בני נוער בגילאי 10-16
- מספר משתתפים בקבוצה – עד 8
כמות מפגשים
- 12 מפגשים
- אחת לשבוע 2 שעות -סה"כ 24 שעות